Thursday, October 16, 2008

TERINGAT BUAT ORDERS UNTUK ATTACK & DEFENCE..!!

Sudah lebih 12 tahun saya meninggalkan tentera dan pada tarikh 15hb. Okt, 2008, di 18 RAMD, Kem Pantai, Seberang Takir, Terengganu, saya mendapat panggilan telefon daripada CO 18 RAMD, memaklumkan iaitu GOC & Panglima 8 Bde akan meninjau perkembangan projek pengubahsuaian rumah keluarga yang sedang berjalan. Pada mulanya saya ingat wakil syarikat akan memberikan taklimat mengenai projek ini, tetapi apabila semuanya telah mengambil posisi masing-masing, saya telah dijemput untuk memberikan taklimat mengenai projek tersebut. Memandangkan saya ni bekas tentera, sahabat saya ni minta saya berikan taklimat kepada GOC Mej Jen Dato’ Md Nor & Panglima 8 Bde Brig Jen Azizan Md Delin, senior saya semasa di RMC dulu. Saya ingat lepas berhenti tak payah lagi nak bagi taklimat macam ni, rupa-rupanya kena buat jugak. Teringat kena buat orders untuk attack & defence....tapi sekali-sekala terasa binoculars tergantung kat leher...!!

No comments: